torsdag 28 februari 2013

Ett nytt rum , nya högtalen


Bowers & Wilkins

bygg, vägg, nytt rum, bygg för kvinnor, invandrare, spån, snack bakom ryggen, trädgårdmästarenIdag snickraren fixade i nedervåningen en vägg med inbyggda högtalare Bowers & Wilkins BBW in wall back box. Det såg komplicerad ut, men det finns massor av prylar som folk kan bygga i sitt hem, roligt för oss då för jag arbete på vinter. Det finns snöröjning i vinter halvåret för några trädgårdstomtar men jag föredrar att göra lite jobb på bygget det är roligare än att jobba själv med hjullastare och röja snö.
 På bygget i alla fall får man sällskap och det finns inga tjejer då slipper man skitsnack bakom ryggen. Varje person gör sitt arbete och på maten det är roligt när jag kommer in i lokalen helt damigt av spån.( självklar att jag går inte skitig men ibland visa spår av dam går inte bort, eller färgfläckar).
 Många killar stirrar de kanske undrar var är för snubbe/kärring som kommer in. Men man ser att de tittar diskret, inte direkt i ögonen som många invandrare gör. Det är dem som stirrar mest och dem kan inte ordet ”diskret”. De tiltar och börja snacka på sitt språk, när alla tittar på mitt bord, då fattar jag att de är som skvaller kärringar. Synd  att visa arbeten folk tror att kvinnor har inget att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar