torsdag 28 februari 2013

Byggprojekt DAG 10


10 dagar senare Ek natur

 parkett, anläggning, bygg, trädgårdJag blev glad att solen kommer upp, vårkänslor, det börja klia i fingrarna för att jobba ute i trädgårdarna. Men det är fortfarande kallt och jag måste göra andra jobb.
Idag jag la parkettgolv från golvkedjan. De har många butiker vi handlar från det närmaste i Upplands Väsby Sigtuna Golv & Kakel. Jag la Ek natur det är ett väldigt fint golv. Väldigt lätt att lägga.
Mina verktyg: Hammare, sticksåg
bosch 580w GST 85PE, lite gammal men den fungerar bra. snickarpenna, tumstock Hultafors självklart.
Förutsättningar för att lägga parkett golv: Luftfuktigheten skall ligga mellan 30-60%. Temperaturen minst 18 C före efter och under arbetet. Brytt inte förpackningen före du startar jobbet det skall göras omedelbar i anslutning till golvläggning.
Jag la 2mm PE-foam. Kom ihåg att golvet är gjord i träd levande material, det kommer att röra på sig lite beroende hur inomhusklimatet förnedrats under året. Lämna därför  eett mellanrum mellan golv och vägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar