Gratis byggrådgivning!
Här om dagen ringde någon till företaget jag jobbar i, personen i frågan ville ha rådgivning. Det är inte alls konstigt att folkringer, det är många som ringer, men denna gången tyckte jag att det var jobbigt därför vi jobbade med tunga block till en mur.
Företaget har klara timpriser för rådgivning, planering, byggkonsultation ventilationsmätning, trädgårdsplanering mm. Personen i frågan sa att det inte var så farligt att svara på 10 frågor som denna personen hade färdiga, hon behövde råd per telefon utan att boka någon tid hos en byggrådgivare.
Frågan är: Skall man svara på alla personer som ringer underdagen och ge gratis rådgivning?
Här om dagen ringde någon till företaget jag jobbar i, personen i frågan ville ha rådgivning. Det är inte alls konstigt att folkringer, det är många som ringer, men denna gången tyckte jag att det var jobbigt därför vi jobbade med tunga block till en mur.
Företaget har klara timpriser för rådgivning, planering, byggkonsultation ventilationsmätning, trädgårdsplanering mm. Personen i frågan sa att det inte var så farligt att svara på 10 frågor som denna personen hade färdiga, hon behövde råd per telefon utan att boka någon tid hos en byggrådgivare.
Frågan är: Skall man svara på alla personer som ringer underdagen och ge gratis rådgivning?
Vad går gränsen? Våra kollegor jobbar ju, de
producerar arbetstimmar. Om de skulle gå med på att svara alla funderingar som
folk har som inte är våra kunder, företaget skulle gå under.
Jag
tror att folk inte tänker följder av deras handlingar de tror det är vara jag
som gör det, sparar lite pengar, det kan vara inte så farligt, men om 10 personer
ringer under en arbetsdag vad hämnar vi?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar