tisdag 2 april 2013

Verner Panon

Kökskollektion med dansk retro-design
orange, kök, retro ,kvik, snickra, bygga , odla, vår, sol, värme,trädgårdsmästareVerner Panton(1926-1998): En dansk designern världsberömd med sitt välkända och klassiska mönster Geometri 1 används nu till en helt ny serie kök från Kvik. Jag blev riktigt glad när jag såg denna orange kollektion. Det påminde mig min barndom runda lampor och orange färger i hus, kontor offentliga miljöer. Kökskollektionen använder den berömda designen Geometri 1. Hela serien består av luckor och stänkpaneler. Roligt om man vill känna lite nostalgi. Detta påminner mig att för två år sedan, vinter jobb som vanlig, (ni som läser min blogg vet att jag jobbar på vinter som alltiallo på bygget) .  Jag hjälpte att foga kaklet på ett kök och det var något rött jag tyckte att det var vågat och såg riktigt retro ut.  Vad kul att färger kommer tillbaka vi få se hur lång tid? Ibland man kan tröttna fort.
Läs mer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar