onsdag 26 december 2012

Så otroligt snälla människor det finns på denna jord


Kallt, snö och regn
After Eight,choklad, trädgård, blått,kallt, reng, trött, fryser,  snälla människor


En otroligt snäll kvinna kom fram till mig, när jag jobbade ute på en gård i Stockholm. Hon frågade om jag ville ha lite kaffe och utan att vänta på något svar hon svarade själv. Javisst, du ska ha lite kaffe för att värma upp dig det är så synd att ingen bryr sig för sina medmänniskor livet skulle bli letare för alla. Om man behandla andra som man vill behandlad… Hon gick i väg några minuter senare kom hon med en termos med värm kaffe och choklad After Eight. Jag var så chokad av hennes vänlighet hon visade mig en grind och sa:
”lämna termos och koppar hängande där” och pekade ut kroken i granitstolparna. Under de närmaste 3 dagarna,  Vi besiktade där, en överraskningspåse med fika hängde där vid fika tiden, en tid som vi bestämde utan att säga något, jag är så ledsen att jag frågade inte vad hon heter.

De var kallt en av dessa dagar att man önskar sig mysa i soffan och inte stå ute i kylan . Föredrar hellre torr kall snö.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar